måndag 16 mars 2009

Slutet.

Har ni haft en sån där ägodel som ni håller kär? Du vet att den finns där fast du kanske inte användet den varje dag. Men den finns där. Vill du ha den kan du ta fram den.

Min ägodel, min kära ägodel, finns inte längre... Jo, den finns men inte i sånt skick som den behövs av mig. Den ligger nu trasig, tillintetsägande, inlindad i papper i stora kalla soptunnan..

Min jobb-kaffemugg.

På ett ögonblick var allt i kras och våran framtid förbi.
Många minnen fick vi ändå tillsammans; härliga frukostar, sköna mugg-på-maten-stunder och snabbisar under dagen.

Tack lilla prickiga du, men jag får dricka kaffet i nån annan nu.


Hej hopp mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Jag har min Tysk mugg, en ljusblå mugg som jag fick i samband med att import/export av marsvin till Tyskland. Den muggen får ENDAST jag i familjen använda, annars.......

    SvaraRadera