måndag 30 mars 2009

Nyheternas "baksida"..

Här ligger jag i soffan och tycker lite synd om mig själv..Fast det är helt och hållet mitt eget fel.
Hanna är kvar här hos oss så i och med det måste en bil stå parkerad ute på gatan. I går kväll när Jimmy åkte till jobbet tänkte jag att det är nog bäst att flytta in min pärla från vägen annars kanske Herr Brevbärare blir sur när han inte kommer fram till postlådan och struntar att lägga i en rykande färsk fagerstapost. För ni som läst tidigare på våran blogg, vet ju att dom tre dagarna som FP kommer i lådan är lättare att kliva upp på morgonen än dom dagarna utan.
Nu blev inte bilen flyttad pga lathet i går kväll och mycket riktigt låg där ingen tidning i lådan i morse.
Morgonen var ju redan tung eftersom det kändes som att kliva upp en timme tidigare än vanligt pga sommartiden och nu ingen tidning heller!
I samma stund ringer Jimmy som är på väg hem från jobbet( Seco stänger över påsk så nu blir han hemma till 21a April)och jag berättar om mitt öde. Och i den stunden blickar jag ut över påstlådan för att kanske se en gul postbil som var sen men ser då att min bil är en postbil. För på bakrutan, fastklämd av vindrutetorkaren,sitter tidningen!
Tack Brevbäranen!
I min iver springer jag ut och uppmärksammar inte att det på natten frysit på och en isfläck gjort sig hemmastadd exakt under morgonnyheterna.
Mer säger inte jag än att dom flesta rörelser så skriker min svanskota att vara still.
Men vad är det Robert Broberg sjunger..
"Bättre vara på hal is och ha det glatt än att gå i lera och sörja"

Hej hopp mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar