tisdag 24 mars 2009

Baconfett till frukost=)

När vi köpte nytt foder till Setesh för nån vecka sen så bytte vi till ett högenergi foder. Han har varit lite tunn och vi tycker det varit svårt att hålla vikten på honom. Men det fodret vill minsan inte lilla Kelamizas Electric Requiem ha.Det var ju dumt av oss att köpa största säcken direkt. Så i morse stekte jag ett par bacon skivor och hällde över flottet för att det skulle falla honom lite mer i smaken men inte var han överväldigad inte. Vi ger det väl nån till dag annars får vi byta tillbaka eller testa nåt annat. Jag tänker att han äter väl när han blir hungrig, men så länge kan man ju inte vänta. Stackarn. Kanske svälter ihjäl.

Oj, oj. nu står han här med sitt lilla söta huvud i mitt knä och bara väntar på att jag ska lyfta på häcken och promenixa. I dag får det nog bli gott med kläder för det var nästan tio grader kallt i morse och det blåste. Usch.

Hej hopp mina vänner!

3 kommentarer:

  1. Det där med foder kan vara svårt, men äter han inte så har de allra flesta foderleverantörerna "smakgaranti" vilket innebär att ni kan få byta eller få pengarna tillbaka. Kan ju säga att jag har lite samma problem med mina tjejer just nu.

    SvaraRadera
  2. Våran foderleverantör är min bror som jobbar på Granngården så det ska jag fråga om dom har sån garanti. Annars kanske han har "systergaranti"!
    Ja, man får väl prova sig fram.

    SvaraRadera
  3. Nu vet jag inte vilket foder ni har köpt men mina får Royal Canin 3800. Förrut fick de 4800. Det är de enda fodret som slinker ner i kinkiga Maysans mage.

    SvaraRadera