torsdag 12 mars 2009

Den Bästa!

Jag vet att Setesh är den finaste och goaste. Så klart i våra ögon=) Han är en helt underbar familjehund. Han älskar sina lillhussar så.
Och vi som inte skulle skämma bort honom med att ge gosaker när han tigger...hur kan man motstå den blicken och den sucken när han lägger huvudet i knät vid söndagsmiddagen..? Jamen det går ju inte!
Jag sa att han absolut inte skulle ligga i sängen eller i soffan..Nänä. Och var spenderar han all av sin sovtid om inte där=)
Vi har en runda som går förbi killarnas skola och han blir så ivrig när han märker att promenaden ska gå förbi där. Han bara hoppas (kan jag tänka mig) att det ska vara rast och nån, (vem som helst!) vill klappa och prata en stund!

För att inte tala om att det är ganska "praktiskt" att ha hund vad gäller tryggheten i hemmet...
Jimmy jobbar fem skift, vilket innebär nattarbete...vilket innebär mörkrädd hustru.
Fast nu sover jag bättre sen lilla Hajen flyttade in. Ja, i alla fall nu när han vuxit till sig.

Så det här med utställningar kommer ju liksom i andra hand. Fast det ju är fasligt roligt! Alla männinskor, alla hundar och hela stämningen runt i kring.
Så att han är samma fantastiska hund alltid, det är heeeelt sant. Sen kanske JAG får sänka ribban lite..? Trodde nog springandet skulle bli en enkel match i Katrineholm precis som det var i Örebro. Fast det var ju idiotiskt av mig att ta det för givet. Oj , Oj jag har mycket att lära och jag är så tacksam och glad för alla tips jag får!!

God Natt, mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar