söndag 15 mars 2009

Hemma från Enköping.

Första officiella och vi, eller ja Setesh då, fick ck! Hade förhoppning om att ta oss runt i ringen utan hopp och studs, vilket vi inte riktigt var överens om, men det gick bättre än Katrineholm iaf.
Sen skulle det ju vara roligt om vi fick en "1a", och det fick vi ju. Plus ett ck!
På officiella får man antingen 1a, 2a eller 3a. 1a går man vidare med ett ck på det har man chans på ett certifikat. Man behöver tre "cert" för att hunden ska bli champion. Så ett ck står för championkvalitet. Nice! Ni som riktigt kan djungeln med utställningar, har jag förklarat rätt...? Setesh blev åxå Bästa hane reserv (BH-R)
Nej, nu har man blitt tåcken där hundbiten..
Sofi och Johan var ju åxå där och tog varsit ck med Neo och Heba. Neo blev fjärde bästa hane(BH 4) och Heba blev Bästa tik reserv (BT-R) och Bäst i motsatt kön junior (BIM).
En kanon dag som som har hude kunnat sluta med att vi blev strukna...Jag tog liten promenad innan vi skulle in och när jag kommer tillbaka står Sofi där redo att gå in i ringen! det var bara att hoppa i kavajen och byta koppel. Dom hann ropa på "tredje hanen" två gånger innan vi äntligen tog oss in i ringen. Pust.
Står sedan efter tävlandet och ska ta mig lite stärkande smörgås inna hemfärden. En tugga hann jag smaka på den, innan fina faraohunden Kevin kom och ville ha resten. Utan lov alltså. Snabbbt och snyggt tog han den ur min hand=) Det måste åxå vara nåt pris, va?
Kommer nån bild snart åxå men jag är inte den mest tekniska så jag måste ha lite hjälp av min kärling.

Hej hopp mina vänner!

4 kommentarer:

  1. Grattis till 1:a med CK. Ni var jätteduktiga. Förlåt att jag var noll kontaktbar där i början. Jag kan lätt bli så när jag är nervös. hahaha.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    hag skulle kommit och hälsat igår men när bedömningen var klar så såg jag dig inte sen. Måste säga grttis till en lyckad debut, tycker det gick bra. Du kommer lära dig mer och mer efter varje utställning! Tycker Setesh ser helt okej ut, han är fortfarande ung men är den bästa i kullen av dom jag har sett. Självklart behöver han växa på sig lite, och framförllt få en djupare bröstkorg. men det kommer förhoppningsvis med åldern ;) Lovar att komma fram och hälsa nästa utställning vi ses på.
    /Jenny & hundarna

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Släng iväg ett mail till mig på Jennynystrom89@hotmail.com så ska jag förklara vad jag menar med djupare bröstkorg.

    SvaraRadera
  4. Hej, har man gått in i ringen en gång så är man fast! så välkommen i utställningsgänget! Har nån bild på Setesh så om du vill så kan jag maila dem till dig? Och jag måste bara tillägga att man får inte ha så höga förväntningar i början för till slut kommer det falla på plats, för en del tar det lite längre tid än för andra. Kevin hälsar och tackar för mackan!!! :)

    SvaraRadera