måndag 9 mars 2009

Att jobba eller inte jobba..

Dom som känner mig dra nog på mungipan efter min dag i dag.

Vi brukar turas om att gå upp och kissa hund och skjutsa killarna till skolan. Så åxå i dag och lotten låg på mig. Måndag, Onsdag och Fredag kommer Fp, fagerstaposten, så då kan jag tycka det är trevligt att kliva upp, sätta på kaffet och läsa allt fantastiskt som hänt. (Efter det skrivet och Jimmy läst det ligger det väl på min lott att gå upp alla dom dagarna hädan efter...)
Nåväl. Hade kvällen innan lagt märke till att Hampus polare glömt mössa och vantar och när telefonen ringer kvart över sju i morse så är jag säker på att det är mamma ullis som ringer att Hampus kan ta med de kvarglömda atteraljerna till skolan. Vi har duktiga barn som är kvicka att svara i teleofon och denna morgon var Hampus snabbast. Men när han ropar att det var till mig så slår det mig"-Ups. Har jag tittat fel på schemat..Skulle jag börja klockan sju i dag.." Hampus säger det är från "Malmen". Och det enda "Malmen" jag känner till är mitt jobb. Men hoppet är det sista som överger en! Tänker att mina kära kollegor kanske planerat ett resturangbesök så här på morgonkvisten. Men så var icke fallet. Hade tittat helt fel på schemat , så det var bara att hoppa i skorna och dra i väg. Och det, kan jag ju tala om, har jag fått ätit upp heeeeeeela dagen=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar