söndag 29 mars 2009

Bagarbarn



I dag har det bakats för glatta livet hemma i köket på Envägen 2. Hampus är en baddare på att göra kladdkaka men i dag avancerade han till jordgubbspaj!
Isac gör supergoda chokladbollar men han gjorde kalaskakor. Det var en enkel kaka att göra. Mandelmassa blandat med äggvita som bres ut på mördeg, rullas ihop och skärs i skivor och skjuts in i ugnen.
När dom sedan stog där i ugnen och jag tittade till dom efter en stunds "jäsande" så hoppade jag plötsligt tillbaka 30 år i livet till då jag tillbringade mycket av min tid hos våra grannar; Per-Arne och Stina. Stina hade alltid så goda kakor och det var precis såna som Isac bakat! Det visste jag inte när han började baka men jag kände igen dom direkt sen när dom var lite mer färdiga! Det var lite roligt=)
Både paj och kakor ( förutom två stackare till kalaskakor) försvann i ett nafs vid fika på em när Thomas och Annika kom på besök!=)
Min kära mor har jag talat med på telefonen och hon konstaterade fort att det kunde ju inte vara min "baka-gen" killarna fått...Nej, måste nog hålla med där. Jimmy får ta åt sig äran!

Hej hopp mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar