torsdag 16 april 2009

Skillnad på koppel och koppel

När våran lilla vovve ska ut på promenad sker nåt skumt. Han älskar verkligen att gå ut! Fick han skulle han säkert vara ute hela dagarna. Men när vi tar fram halsbandet så får vi alltid jaga ifatt honom i huset. Sätter man sig ner och lugnt inväntar honom så får man vänta. Och vänta. Som tur är , är han ändå ganska lättfångad; det räcker med att ställa en stol lite för ( vi har öppet så man kan gå runt i nedervåningen) en dörröppning så stannar han där och man kan lätt koppla honom. Sen går han självmant till ytterdörren och väntar troget till vi går. Kommer man på att det behövs ett toabesök eller sätta på ett frimärke eller måla om huset innan promenaden så gör inte det nåt. Han väntar där i hallen. Alltid samma sak!

När jag tar fram utställningskopplet händer nåt annat skumt. Då verkar han inte ha en tanke på att bli jagad runt halva huset först utan då låter han sig direkt bli "kopplad" och det är så skoj för han vet på en gång vad som händer! Han "ställer upp sig" så gott han kan och låter mig korrigera honom. En lätt hand på bakbebenen och ett "-Bak" och han backar bakbenen en liten snutt. När jag börjar röra på mig så spinger han med och så fort jag stannar, stannar han! Och hela tiden verkar han så glad och med på noterna! så roligt=))
Får väl se om vi tar med oss allt det där på lördag till Avesta=)!

Hej hopp mina vänner!

4 kommentarer:

  1. Gud vad roligt att han gillar kopplet och ser det som nått väldigt skoj. Precis som det ska vara. Det kommer att gå fina fisken på lördag :)

    SvaraRadera
  2. åh det ska bli så kul, Sofie! Jätteroligt att träffas igen åsså=)))!

    SvaraRadera
  3. Låter ju som träningen går toppenbra, lycka till imorgon! Ta bara ett djupt andetag innan du går in i ringen så kommer allt att gå så bra :)

    SvaraRadera