onsdag 1 april 2009

God morgon!

Jag väntar ivrigt på att snön ska försvinna av flera anledningar nu. Givetvis vill man ut i trädgården och känna lerig, blöt gräsmatta under fötterna men sen är det så att vi ska testa LC, lure cousing, åxå! LC är en slags simulerad harjakt. En liten motor drar en lina som är lagd mellan ett antal trissor och i slutet av linan sitter "haren", en plastpåse som hundarna ivrigt jagar som galningar! Vi sa från början när vi skaffade hund att det skulle vara roligt att prova och det är ju sån tur att det finns här i Norberg! Men det kan inte komma igång förrän kärlen gått ur marken vad jag förstår så nu är det väntans tider.
Vill du läsa mer kan du gå in på www.lcbergslagen.se

I dag ska vi gå upp till flygfältet här i närheten med Setesh och hans älskling Venus. Det ska bli roligt! Där kan dom kuta bäst dom vill. Ska ta med kameran få se om det kan bli lite bilder.

Hämtade in tidning från bakrutan av min bil idag. Utan vurpa. Det känns som att vi har konektat jag och brevbäraren. Vi förstår varandra.
....eller så träter han. Men vi får våran tidning!

Hej hopp mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar