söndag 19 april 2009

Fullt ös!

Nu har Setesh testat lure coursing!
Jag var jättenervös att han inte skulle springa efter trasan utan istället ta sikte på alla roliga hundar som han bara var tvungen att försöka hälsa på. Han var jätteivrig men det är han ju alltid när det är andra vovvar i närheten. Bla Sofie Fahlin var där med en av sina hundar.
Karin Hurtig berättade hur det skulle gå till, bla att inte ha vanligt halvstryp som jag hade..och använda munkorg ett måste ,men det fanns att låna. Och halsband fick jag låna av Sofie. Tack, Sofie=))
Eftersom det är första gången Setesh skulle springa så fick han göra det själv så han inte sprang efter den andra hunden. Med starka armar ( för oj vad han ville i väg!)höll jag honom och trasan "släpptes"!
Och han sprang! Och efter trasan åxå=)!! Och skällde och sprang och sprang och skällde! Nu hann jag tänka:
"- Okej det här går ju jättebra, men stannar han sen när trasan stannar?"
Sofie och jag sprang fram över fältet vi åxå som två lätta tranor ( eller nåt..)till stället där banan var slut. Och tänk, han stannade och ville slita bytet i stycken=) så det var inga större problem att ta honom men sen att försöka hålla honom var värre ,för efter trasan ville han igen!

Jaha. Blodad tand där åxå.

Hej hoppmin vänner!

7 kommentarer:

  1. Vad kul att både Setesh och du gillade LC, vi ser fram emot att hör mer ifrån LC banan och Setesh.

    SvaraRadera
  2. Ni var jätteduktiga både du och "hajen" :)Han sprang ju som att han aldrig hade gjort nått annat. Det där kommer inte att bli några problem.

    Bara att fixa en munkorg och ett bra brett halsband. Släppa faraohundar utan halsband det kan någon annan egna sig åt. Jag är himmelsk glad varje gång att jag har nått att hålla i mig i. För det kommer att bli värre Carina hihi

    SvaraRadera
  3. Låter som att det inte kommer att bli några problem att ta licens på setesh! Visst är det underbart att se sin hund springa som en virvelvind efter trasan! Lycka till med fortsatt träning och vi kommer säkert att träffas på lcbanan nån gång!

    SvaraRadera
  4. Grattis vad kul att det gick så bra i dag :)Snart har ni Lc licensen också :)

    SvaraRadera
  5. Hej
    Kul att ni tittade in, så jag kikar tillbaks.
    Trots att ja är hundägare så har jag ingen aning vad det är din vovve gjort, men det verkar ju ha varit till belåtenhet, så grattis.
    Kram
    Krusidullan

    SvaraRadera
  6. Hihi...två "tranor"....jo jag kan tänka mig det!KRAM

    SvaraRadera
  7. Kul att det gick så bra igår med din hund! :D Ses vi nån mer gång kan jag försöka fånga din hund på bild också ;) Alltid kul o träna på andra raser än ens egen :P Hare fint!

    SvaraRadera