lördag 18 april 2009

Hemma från Avesta


Färdigpackad bil med allt tom hunden kom jag ihåg. Jag är så himla nervös innan man kommit iväg och kommit fram och gjort sig lite hemmastadd vid ringen. Får alltid för mig att jag tagit fel på tiden och ska komma för sent. Men så icke i dag heller=)
Fast det var tur vi var tre stycken som åkte(skulle varit fyra men Hanna avbokade äventyret) för när vi kommer till parkeringen så var den full och vi fick åka och ställa oss en braaa bit bort. Så det blev en intressant liten promenad innan vi kom fram.
Sofie med Ankan var där åxå. Jättekul! Som vanligt har jag massa frågor som jag måste fråga flera gånger innan jag fattar...=)

Setesh var väldigt glad att återse Ankan igen. Eller vänta nu. Jag menar känna lukten av henne. Hon var i slutet av sitt löp och nu känner jag mig ganska säker på att våran lillkille är könsmogen eller i alla fall en braaa bit på väg. Han hade nämligen inget intresse av mig när det var våran tur. Okej "springet" gick utan hopp vilket jag är jätteglad för men det var hela tiden all uppmärksamhet på snygga bruden utanför. Och det blev bara pannkaka när jag skulle ställa upp honom. Tyckte det var trevligare att sitta som synes. Men vi gjorde vårat bästa. Lite hormoner kan man ju inte rå för=)
Dommaren tyckte att han inte sköt i från sig när han sprang. Okej. Det hade så klart kunnat vara bättre. Sen tyckte han att han var "stor". Hög alltså. Han mätte honom men sa inte hur hög han var så det gjorde ju så klart vi när vi kom hem .
68-69 cm ungefär så visst, lite hög är han.
Så inget HP idag. Och det mest pga att han inte sprang bra. Kan jag tycka var lite fiset.
Med tanke på att Ankan inte heller fick HP pga hennes rörelser vilket jag absolut inte kan fatta för vi alla som satt utanför tyckte hon sprang jättefint!!

Men för övrigt fin kritik och som vanligt en jättetrevlig dag. Eller förmiddag..=)

Och nu har jag lurat min käre svägerska som har Venus, att anmäla till en inoff i Örebro i Maj. Första gången för dom så det ska bli jättekul. Hihi!

I morgon ska vi åka och testa lure coursing här i Norberg. DET ska bli skitsköj!

Hej hopp mina vänner!

4 kommentarer:

  1. Han är ju bara för söt när han sitter där, oj är han stå stor? Hm måste nog ta med mig min egen mätsticka nästa gång vi ses, och mäta honom själv ;)
    Men vad var det för en domare som höll in på HP på både Setesh & Anka! Tråkigt! Men Setesh är lika vacker endå! Kram *Ezhar*

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen jättekul och ses och att fråga är alltid bra. Svarar gärna på alla frågor :)Nu är ivarjefall jag och Anka trötta efter våra fyra varv i trav runt i ringen. Jag tycker att båda våra hundar var värda ett HP.

    Sen måste jag kommentera domaren. Han har aldrig dömt en Gr 5 hund officiellt. Han har kanske aldrig sett en faraohund som hans specialitet verkar vara setter,tax och några andra raser. Han dömer också bracco han trodde kanske att en faraohund ska springa som en sådan.

    Kul att ni kommer imorgon då syns vi igen. Vi har kamera med oss så kanske hajen fastnar på kort. :)

    SvaraRadera
  3. Ja jag har åxå mätt ett par gånger nu, Annakarin, men jag kan inte få det till nåt annat.
    Och ja visst är det synd om dommarn som inte förstod bättre!;)

    SvaraRadera
  4. Tycker åxå det, Sofie. I alla fall absolut Ankan!! Hon var ju strålande där tycker jag!
    Man kan ju fundera om det var så att det var första gången "för farao" vad gäller dommaren =(

    SvaraRadera