söndag 26 april 2009

Hemma från Västerås

Gårkvällen avlöpte med mat och fika hos bror Mikael, Kia och födelsedagsbarn Malin. Sedan framåt halvnio snåret gasades gröna faran till Söderbärke där killarna skulle bedriva Söndagen med mormor och morfar. Jag sov åxå kvar där likaväl som att jag skulle hem till Norberg bara för att sova.

Klockan nio var jag och Setesh framme på Rocklunda och sprang precis på Sofi och Johan med guldklimparna Neo och Heba. Tur för mig åxå för dom tog buren så kunde jag gå tillbaka till bilen och hämta min guldklimp=) Hade ju ingen egen "bärhjälp" i dag...

Setesh skötte sig jättebra i ringen=)) Såå glad!
Kritiken då:
"Maskulint huvud. Bra öron. Tillräcklig hals. Bra över-och underlinje. Bra benstomme. Bra bakställ. Passande benstomme. Rör sig bra för åldern."
Etta juniorhane med HP. Våran skrutt=)
Heba och Neo fick åxå jättefin kritik. Och Heba ett HP.

Jätterolig dag! Och hälften av det roliga är ju när man får träffa Julita folket!

Sofie Fahlin var där åxå och fick ett tredje cert med Astrid. Grattis!

Min älskling har hittat hem från storstaden åxå. Skönt att ha hela flocken samlad här hemma=)

Nu ligger köttet i marinad så snart blåser vi på grillen!

Hej hopp mina vänner!

6 kommentarer:

  1. Ni skötte er fint, du och Setesh. Tack för ännu en härlig dag med skratt och prat.

    Och till mannen i huset kan jag bara säga en sak; Vi saknar dej vid ringkanten, när kommer vi få se dej där?

    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Grattis till den fina kritiken :) och till klassvinsten med snyggingen.

    Själv sitter jag här hemma och njuter av min snygging. Känner mig otroligt glad :))Längtar till nästa det blir som ett gift.

    SvaraRadera
  3. Grattis! Vilken fin kritik! :) Du ser den där förra domaren du ställde för fattade ju ingenting av hur en riktig faraohund ska se ut eller hur! ;)

    SvaraRadera
  4. Tack tack alla!!
    Och jag håller med dig Annakarin...;=)

    SvaraRadera
  5. Gud vad roligt att det gått så bra för er alla i helgen! JÄTTE GRATTIS!

    Och ja vad avundsjuk jag blir på er för det fiina vädret och torra gräsmattorna! Här i norr har vi fortfarande inomhus säsong...

    SvaraRadera
  6. Så synd att jag missade bedömningen men när vi blev placerade längst bort vågade man inte vara borta länge ifall domaren dömde fortare än beräknat. Kul att det gick bra, han är ju så fin "lilla"hajen.

    SvaraRadera