måndag 6 juli 2009

Hemma=)

Jaha, hemma från stora huvuvstaden=)
Haft väldigt roliga dagar! Vi bodde ju som sagt ute i Tyresö hos Jimmys mormor Ulla, eller i folkmun; Oa.
Första dagen gjorde vi Grönan. Varmt väder så dom långa köerna var inte riktigt. Med dom ganska höga temperaturena gjorde bara att det blev en och annan extra glass. Roligt åxå att grabbarna vågade lite eget ansvar och åkte "Kvasten" på egen hand medan vi stora barn tog oss en extra vilopaus i skuggan=)
Som synes kom inga bilder till bloggen..Vet inte om vi ens tog nå bilder över huvud taget...?
Hann med lite museer åxå! Wasa, Acanova (eller nåt sånt. Ligger ute på Djurgården), Historiska och så klart Naturhistoriska.
Jag ville ju absolut gå på kosmonova åxå men den föreställningen vi ville se gick inte förrän klockan sex på kvällen och den ambitionen vi hade att åka tillbaka efter vi ätit på stan..Ja..gissa själva.

Men i alla fall mycket roligt! Alla nöjda och glada! Jag kan varmt rekomendera att köpa "Stockholmskortet" om man tänkt vara i stan nån dag. Vi köpte för 72 timmar och det gick på 1600 för oss fyra men det betalade sig fort. Alla resor med buss och tunnelbana mellan Tyresö och stan gratis och alla museer och inträde på grönan=)

Ha ha! Just nu går Setesh "på tå" och skäller på en änglatoffla!! En dammtuss alltså;)

I dag hade jag och vovven en väldigt trevlig promenad. Möte med hund gick alldeles utmärkt och inte alls så mycker armarna-blir-fem-meter-långa-drag!

Vi ska ligga i lite med träningen nu inför utställning i Köping nästa helg=)Egentligen är det med blandade känslor jag längtar dit. Jättekul med utställningen men det betyder åxå att det är slut på min semester...

Hej hopp mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar