tisdag 14 juli 2009

Handlers och utställare!

Funderar på en sak, amatör som man är.
När man går in i ringen står ju oftast dommaren i mitten och lägger första blicken;)Det går bra för mig för det blir inte bakvänt; ev godis i höger hand och kopplet i vänster.
Sen när det är dags för den individuella bedömningen och man går fram så står dommaren på utsidan alltså på min vänstra sida från mig sett. Då blir det konstigt för då blir det helt bakvänt om jag ska hålla kopplet i höger hand i stället.

Så min undran är;
Spelar det egentligen någon roll vilken sida av hunden jag visar upp för dommaren på den individuella bedömningen? Gör det nåt om jag går in och vänder höger sida till istället för vänster som egentligen blir det mer naturliga eftersom det är så man kliver in?
Är det nån som förstår nåt överhuvud taget av vad jag undrar...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar