fredag 31 juli 2009

Biltvätten

Det händer då och då att jag tvättar bilen. Jag är lite lat så tvätten brukar ske i en automat. Den här gången på Statiol.
När jag betalat för tvätten säger tjejen i kassan:
"-Vi har en ny biltvätt så här får du en kod du knapprar in sen måste du sitta kvar i bilen för programmet startar direkt"

Näpp. Går inte.
Jag som i bland kan bli lite klaustrofobisk när vi är på bio och vi sitter långt in på raden. Och nu begär dom att jag ska sitta kvar i bilen?!

Men så flög kvastskaftet i mig. Ni vet det där raka man får i ryggen i bland när man bestämt sig för att ge sig f**n på nåt.

Så med kvasten i ryggen knapprade jag in koden. Just det här skaftet var lite ruttet för jätterak i ryggen var jag inte nu.

Med glada tankar om livet så började borstarna rulla. Att det inte skulle kunna hända nåt det visste jag ju. Det enda som skulle kunna hända var att min hjärna flippade ur och likaså paniken.

Efter ungefär två sekunder när bilen började skaka lite av borstarna så..flippade hjärnan ur. Troligtvis av bristen av blod som infann sig. Paniken blev ännu värre när jag trodde jag skulle svimma.
Men kvicktänkt som jag ändå var trots blodförlusten, föll jag ner sätet så jag blev liggandes i bilen. Tack och lov hittade nån enstaka röd blodkropp sig tillbaka men paniken knackade fortfarande på bildörren.
Uttrycket "paniken lös i hennes ögon" stämde nog in på mina irisar så jag tröck ner ögonlocken med handen.
Och började sjunga.

Kan ni tänka att bara efter ett kort strax hade paniken försvunnit nån helt annanstans och jag tyckte faktiskt det var ganska skoj att sitta där i min snart alldeles rena bil!

När allt var klart och jag körde ut klappade jag mig själv på axeln och var såå stolt över att jag fixat nåt som kändes skitjobbigt!!

Det som blev lite drygt senare var att svärfar GLATT talade om att det är kameror uppsatta i tvätthallen..

Så om personalen kunde se in i en blå Opel den där gången kan jag tänka mig att dom GLADELIGEN önskar ett återbesök av mig; nerfälld och sjungandes.

Så. Jag citerar Robert Broberg:
"Bättre gå på hal is och ha det glatt än gå i lera och sörja"

Hej hopp mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Förlåt Carina men gud vad jag skrattade. Men jag förstår att det inte var speciellt kul för dig. Men jag är glad att du roade oss här på bloggen hahahahaha.

    SvaraRadera
  2. He he. Klart jag bjöd på den;)

    SvaraRadera