söndag 20 september 2009

Falu brukshundsklubb

I dag packade vi in bilen jag Jimmys mormor Oa och Setesh och åkte till Falun på en liten inoff på Falu brukshunsklubb=)

Det var bara 69 hundar anmälda och tanken var två ringar=två domare.
När vi kom fram pratade vi om att vi skulle vara i ring ett och då sa en förbipasserande att ena domaren blivit sjuk och dom inte fått tag på någon annan så det var bara en ring med 69 hundar som skulle dömas av en domare...
I dag gjorde dom åxå så att alla BIR hundar gick direkt till den stooora finalen.

Tycker vi gör bättre ifrån oss för varje gång och det jättemycket tack vare alla tips och råd vi får från underbara människor via både mail och på utställningar.
Tack alla! Ni vet vilka ni är; Sofi och Johan Mählström, Annakarin Wahlgren, Sofie Fahlin,
Emelie!!!!!!!!!!!!! Och Jenny Nyström som höll reda på mig när jag var helt uppspelt och förvirrad och skulle in om Bästa hane i Högbobruk när vi tog första certet;))

Vi blev BIR=) och då åxå "direktkvalificerade" till det stora BISet=)
Blev en ganska lång väntan på fyra timmar. Setesh var skapligt uttråkad. Och i ärlighetens nanm blav jag och Oa det åxå mot slutet...Men upp till kamp och lek å bus så kom vi i gång igen=)

Domaren i dag var en uppfödare till Springel Spaniel och det hade ju varit trevligt om kritiken varit på en off;

" Mycket vacker ung hane. Mycket bra huvud och uttryck. Mycket bra hals och rygg. Mycket bra ben och tassar. Rastypiska vinklar runt om. Mycket bra rörelser. Trevligt temprament. Välvisad"

Jag tror det var 14 vovvar som ville kämpa om den stora rosetten men tyvärr åkte vi ut som nummer åtta tror jag det var.
Det där handslaget och "Då tackar jag dig för i dag" är liksom alltid lite trist. Men, men det var bra träning och som vanligt skitkuuuuuuuuuuul!

Hej hopp alla vänner!!

3 kommentarer:

  1. Grattis vad roligt!!! Och vilken fin kritik!
    Och ja Ni är ett jättefint team du & hajen :)

    SvaraRadera
  2. Det är så kul att se er på utställning för ni blir verkligen bättre och bättre Carina. Helt underbart att se vilka framsteg ni gör hela tiden. De är så fokuserad det la jag märke till i Högbo senast. Ja hajen börjar också bli väldigt fokuserad på uppgiften. Känns som att han och du börjar bli ett sammansvetsat team.

    Har du anmält till stockholm föresten Hågelby? Eller till nått annat i år.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin kritik ni fick =) Skoj!!! Måste vara en väldigt tjusig vovve!!!

    SvaraRadera