lördag 28 november 2009

Tack och välkommen åter...

I morse klev Jimmy upp efter bara tre timmars sömn efter nattskiftet. In med hund och ungar i bilen för att först styra kosan till Söderbärke där grabbarna fick tillbringa dagen med mormor och morfar.
Vi funderade lite hur vi skulle göra med hunden men ganska snabbt kom vi fram till att han fick åka med eftersom vi inte visste riktigt hur lång tid det skulle ta. Och att han skulle vara i Söderbärke var inte aktuellt. Nej då ,bra träning att vänta lite i bilen och upptäcka nya platser att kissa på=)

Idag var det ju nämligen dags att beställa köket på IKEA!
Vi anade att det skulle vara mycket folk men att det höll på att sluta så "illa" hade vi inte räknat med.
Det var knökmycket bilar på parkeringen men det gjorde inte så mycket. Vi ställde i alla fall bilen lite kalle bakom för att det inte skulle vara full autostrada förbi Setesh.

Väl inne på IKEA och framme vid köksavdelningen...kö. På en skylt stog det "Nu planeras nummer 96". Kan tilläggas att dom hade 25 stycken extra personal bara på köksavdelningen denna dag.. Ja, ja tänkte vi. Vårat kök är ju helt "planerat" och klart det ska ju bara tryckas på nån liten knapp för att bekräfta köpet så vi skulle få våran 25% rabatt. Vi måste ju kunna smita före i kön...
En man i blå mössa var snabb på fötter och ropade lite upprört till oss att han minsann väntat i två timmar!
Okej, smita före gick nog inte. Vi får väl bita i det sura äpplet då och ta en kölapp.

Trodde vi.

"-Tyvärr kan vi inte hjälpa fler kunder i dag. Ni får ett nummer och kan återkomma i morgon halv elva"

Jamen tjena!!!!! Åkte hit helt i onödan! Jimmy klivit upp efter knappt nån sömn alls. Helt i onödan! Och sen till råga på allt tillbaka nästan tio mil i morgon och Jimmy skulle inte få sova igen!? Och man kunde absolut inte gå till nån annan avdelningen och lägga sin beställning.

Oj, oj. Jag var så j:a upprörd och precis när vi var på väg ut tänker jag: Nej. Vi var hit förra veckan och blev lovade att kunnna beställa i dag då jäklar ska vi göra det åxå.

Vi gick till nån stackars IKEA jobbare där jag påpekade min besvikelse över situationen. Han beklagade och sa "-Det är ett långskott men chansa att gå till "vardagsrum" om dom kan hjälpa er"

Sagt och gjort. Och på vägen dit tyckte Jimmy att jag vid nästa tillfälle kunde vara lite snällare med orden och tonfallet..he he.

Ändå lite uppladdad men jag försökte lite trevligare tala om hur det låg till och då..då stog hon helt plötsligt där..Mersi.
"-Jag ska rädda eran dag. Jag hjälper er!"

Hallelulja! Det mörka svarta hålet bröts av ett blänkade ljus av hopp och tro på människan!

Mersi skulle bara veta vilken lycka hon gjorde oss!

TACK MERSI=)))!

Egentligen fick hon tydligen inte göra som hon gjorde så jag hoppas verkligen att hon inte fick bannor. Nästa gång vi åker dit tar vi nog med oss en chokldask och går till "vardagsrum" och våran Mersi!

Så nu är köket beställt! Och Setesh? Han skötte sig alldeles utmärkt=)))

Hej hopp mina vänner!

1 kommentar:

  1. Ibland är det bra att bli lite upprörd. Killar har inte riktigt förstått det där. Sen åker man inte gärna fram och tillbaka till Västerås varje dag. Klart man får bli förbannad. Kul att Hajen skötte sig bra också.

    Följer du med till Stockholm? Ringen börjar kl 10 så jag tänkte vara där så jag kan se hela bedömningen.Ska inte ha någon hund med mig så vi kan ha en skön hundfri upplevelse i trängseln :)

    SvaraRadera