torsdag 25 mars 2010

Fladdermöss

Jo då, vi har kommit hem. Inga isflak i världen kan hålla oss borta från Envägen!
Vi hade en jättehärlig resa med (så klart) god mat, plask i poolerna och faktiskt kom vi oss ut på "stan" en sväng åxå. Grabbarna hade lite läxa från skolan så det fotades på allt möjligt.

Har lagt lite bud på Tradera på Fladdermusblomma. En jättehäftig blomma! Den har tydligen många olika namn och finns i flera färger men den jag vill ha är svart! Läste nu att det kan ta lång tid innan fröet gror, upp till nio månader..Det var ju lite trist men med mina gröna fingrar(!!??) så gror det nog på en månad he he.

Med en väldans tur blir vårat kök helt klart i helgen. Vi har i alla fall siliconat klart och det var inte det lättaste innan jag fick lite tips. Så ska ni silicona nån gång rekomenderar jag diskmedel. Diskmedel på tummen och då fastnar inte siliconet utan det blir glatt och fint=)
Alla stänger där vi har satt lite redskap är uppe och de flesta handtagen är uppe.
Vet inte om jag nämt det men vi måste flytta ut den ena delen av bänkskåpen för det är för tajt i hörnet att öppna dörrarna. Det går att öppna dörrarna på bägge sidorna men de skrapar i varandra en aning och med tiden kan man ju tänka vilka fina repor det kommer bli där.

Nu ska jag ta en kopp kaffe till innan jag ska tälla fram nån liten gul kyckling och ta promenaden med lilla lurven=)

Hej hopp mina vänner!

1 kommentar:

  1. Vad roligt :)Specialen brukar vara sista helgen i juli.

    SvaraRadera